Sortida de 3r d’ESO al Born

Aquesta setmana, els alumnes de 3r d’ESO del nostre centre han participat en una sortida didàctica organitzada pel departament de Ciències Socials, consistent a visitar el recinte del Centre de Cultura i Memòria del Born a Barcelona, així com la Basílica de Santa Maria del Mar.

La visita ha servit per conèixer in situ les restes de la ciutat antiga dels segles XVII i XVIII: edificis, carrers, costums i hàbits de la vida quotidiana, cosa que ha permès comprendre millor com era la vida de les persones en aquella època marcada pels conflictes i les guerres, però també per l’impuls i el creixement d’una ciutat marcada per una economia comercial i manufacturera de primer ordre.

També varen aprofitar per recórrer alguns carrers dels barris del Born i Santa Caterina, on antigament eren instal·lats diferents gremis de l’època medieval.

En definitiva, una sortida que ha contribuït a comprendre millor tot allò que els alumnes han treballat a classe però des d’una perspectiva més pràctica i directa.