Servei comunitari a la Casa Pairal

Aquest curs 2016/17 hem encetat una experiència molt enriquidora.

Els nostres alumnes de 3r d’ESO han pogut tenir una experiència vital diferent, participar en activitats de voluntariat a la Casa Pairal, una residència d’avis de Vilassar de Mar molt familiar i acollidora.

Des del Departament d’Ensenyament s’està promovent que l’alumnat de 3r d’ESO dugui a terme accions de voluntariat social. Es proposen unes hores de pràctica fora de l’horari lectiu i unes hores de suport teòric a aquesta pràctica des d’alguna assignatura que acompanyi en el que s’anomena Servei Comunitari.

En el Vilatzara, hem tingut la sort de comptar amb la col·laboració de la Casa Pairal.

Durant les quatre setmanes del mes de maig per les tardes, grups de 8 a 10 alumnes nostres, han anat a fer tallers amb els avis de la Casa Pairal. Aquests tallers consistien en preparar i compartir berenars amb els avis, participar amb jocs de taula amb ells, practicar plegats al jardí alguns exercicis físics i sobretot parlar i apropar-se ambdues generacions.

Hem de donar les gràcies a les treballadores de la Casa Pairal que han preparat els tallers, els han anat adaptant i han aconseguit un molt bon ambient.

La part teòrica del Servei Comunitari l’ha assumida l’assignatura Ethical Values.

L’experiència ha estat valorada molt positivament tant per part dels alumnes, dels avis com dels professionals de la Casa Pairal i el professorat, i per tant li donarem continuïtat en el curs 2017/18.

Com es diu que una imatge val més que mil paraules, us pengem alguna foto de moments compartits.

Gràcies als avis i treballadors de la Casa Pairal!

I als nostres alumnes!

Bon estiu.