Ràdio Vilatzara es posa en marxa amb emissions en línia i podcasts

L’institut ha iniciat les emissions de Ràdio Vilatzara coincidint amb la jornada de portes obertes d’aquest dilluns, 7 de març. L’equipament compta amb una taula de so, quatre micròfons i dos ordinadors, i es troba situat a l’Aula A00, al costat de la cantina, un espai amb una gran paret de vidre que recorda les característiques “peixeres” de ràdio convencional.

Ràdio Vilatzara ha nascut amb la voluntat d’emetre 24 hores en directe i d’acumular diferents canals de Podcasts de ràdio creacions de l’alumnat de 4t d’ESO, i obert a les col·laboracions puntuals de la resta de cursos de l’ESO i Batxillerat.

Des de l’àmbit lingüístic, d’ara i fins a final de curs, es treballaran a la ràdio diferents tipus de textos i es portarà a terme la gravació de falsos directes per part de l’alumnat. L’objectiu és que l’alumnat arribi a dominar tots els rols que podem trobar dins d’un estudi de ràdio, des dels guions i la locució, fins al muntatge musical. La ràdio ha de servir per posar en pràctica diverses tipologies textuals i seccions radiofòniques, com ara revistes, notícies, radiofórmula, debats, o reportatges.

A l’enllaç ja.cat/radiovilatzara podeu seguir tota l’actualitat de la ràdio, escoltar-la en línia i recuperar el programa de Jornada de Portes Obertes.