Els alumnes de 3r d’ESO aprenen a fer un reportatge de ràdio

Com a part de la programació de la matèria optativa Taller de Premsa, els alumnes de 3r d’ESO (grups A, B i C) van aprendre a redactar i produir un reportatge de ràdio. Primer van organitzar-se en grups de tres persones; després, van triar un tema i el van investigar a fons, documentant-se i consultant diverses fonts, incloent-hi petites entrevistes amb experts o protagonistes de la notícia.

Alguns dels temes triats per fer els reportatges van ser les protectores d’animals del Maresme i les conseqüències que està tenint la pandèmia en l’abandonament d’animals; el Saló del Manga de Barcelona; l’estrena de l’Institut Vilatzara com a centre d’acollida d’alumnes del Màster de Formació del Professorat; les conseqüències de la covid-19 en els petits negocis i comerços, etc.

Alguns grups es van atrevir a acompanyar les seves veus amb música, efectes i talls de veu. Els treballs es van anar treballant durant dues setmanes i, finalment, es van exposar a classe.

Aquí us deixem alguns exemples d’aquest exercici:

Animals abandonats:

Petits comerços en època de Covid:

Saló del Manga: