Programa Grenoble – Catalunya

L’Africa García de 4t d’ESO ha participat al Programa Grenoble – Catalunya amb l’alumna francesa Fanny Ronssin. Aquest programa té com a finalitat facilitar aprenentatges lingüístics i culturals. El programa es duu a terme mitjançant un acord de col·laboració entre el Departament d’Educació i l’Acadèmie de Grenoble.

L’objectiu del programa és desenvolupar les competències lingüístiques dels alumnes participants: en francès per als alumnes de Catalunya i en castellà per als alumnes de França. També té per objectiu apropar el professorat dels dos territoris per fomentar col·laboracions diverses i permetre un millor coneixement dels dos territoris i de les seves llengües i cultures respectives.

El programa té una durada prevista de 8 setmanes, distribuïdes en 2 períodes: del 13 de gener al 7 de febrer a França i del 24 de febrer al 20 de març a Catalunya.

L’Africa ens escriu el següent article.

El passat 12 de gener vaig tenir la oportunitat de viure una experiència extraordinària gràcies al programa Picasso.

Vaig tenir la sort de passar 4 setmanes convivint amb una meravellosa família francesa d’una regió de França anomenada Haute- Savoie aprenent les seves costums i llengua. També vaig tenir la oportunitat d’assistir, durant aquest període, a un institut francès on vaig poder conèixer gent molt interessant i viure de primera mà un altre manera d’aprenentatge, diferent al que estic acostumada.

Va ser una experiència molt enriquidora en tots els sentits i que en trec moltíssimes coses
bones. El meu agraïment a la meva professora de francès i a l’Institut per oferir-me aquesta vivència que mai oblidaré.