Parlem de violència de gènere

La setmana passada van acabar els darrers tallers sobre la violència de gènere que s’han anat fent al llarg del primer i aquest segon trimestre. La companyia teatral La Corda sorprèn als alumnes de 4t d’ESO amb la seva proposta educativa que convida a reflexionar i a debatre sobre les relacions amoroses i les seves conseqüències. Ens ho expliquen els alumnes amb les seves paraules:

“El dijous passat, a primera hora, va arribar un noi a la classe, dient que la seva xicota no li feia cas i que l’havia de trucar, ningú entenia res, fins que vàrem entendre que era una obra de teatre, però diferent a la resta, al llarg de l’obra va anar tenint diverses discussions amb la seva suposada parella per telèfon, i després ho va utilizar per a demostrar-nos el que eren els comportaments masclistes.

Després d’haver comentat l’obra de teatre o monòleg que havia fet el noi van entrar dues noies a la classe i ens van presentar un power point explicant-nos tot el que era violència masclista i els diferents tipus que es produeixen en el món i a les diferents cultures.

Ens va semblar molt interessant, ja que era diferent a la resta de xerrades que ens havien fet, i ho enfocava tot d’una manera diferent i més original, cosa que va fer que tothom estigués més atent i participatiu.”

Juul Bauters i Arnau Beulas