Oxfam

El dijous 10 de novembre els alumnes de 1r d’ESO F van poder gaudir d’una xerrada sobre l’Oxfam, a l’institut Vilatzara, a la seva classe, ja que moltes feines que fan a la matèria d’Ethical Values són de l’Oxfam. L’Israel Reyes i en Ricard Badia els van explicar moltes coses interessants.

Oxfam es va crear l’any 1942, i al 1956 es va crear Intermón. Al 1997 Oxfam i Intermón es van ajuntar, i ara és una ONG molt gran. Intervé a l’Àfrica i a la Índia. Un dels problemes que treballa Oxfam és l’aigua a l’Àfrica. Oxfam també ajuda els països d’Amèrica i a l’Àsia, ja que hi ha molts terratrèmols. També lluita contra la pobresa i la fam d’arreu del món.

A la classe l’Israel i en Ricard van dividir els alumnes en tres grups diferents. Un era Àfrica, l’altre era Amèrica i l’altre Àsia.

Un grup era el comerç just, l’altre el control d’aigua i persones i l’altre els pous.

011

Tots els alumnes van estar molt atents a les seves explicacions i s’ho van passar molt bé, fins i tot alguns feien entrevistes!

022

Alumnes de 1r d’ESO F