L’optativa de música de 4t d’ESO inicia l’alumnat en la interpretació de l’ukelele

Aquest curs s’han estrenat els nous intruments adquirits per l’AMPA. Ho explica amb detall l’alumna Nerea Ávila, de 4t d’ESO A.

Aquest segon trimestre el sextet d’alumnes de l’optativa de música de quart, juntament amb la seva professora de música, Aïda Contreras, estrenen els ukeleles. L’any passat l’AMPA va decidir comprar un gran nombre d’instruments per al departament de música, entre ells els ukeleles, encara que gairebé no van poder ser utilitzats després de la compra a causa del confinament per la COVID-19.

Els i les alumnes de 4t d’ESO han estat molt contents de ser uns dels primers de tocar-los, i han començat a afinar les cordes. Tot i que molts d’ells mai no han tocat ni tan sols la fusta d’un ukelele, la feina no és tan difícil com sembla si n’aprens amb les persones adequades. Començant amb pocs acords, els principiants fan grans avanços en la seva feina. Encara que, com és normal en començar, tenen petits problemes amb els dits que s’enreden a l’hora de posar-los de manera correcta en les cordes, finalment tot sembla anar molt bé.

En el primer trimestre l’alumnat ja va fer sonar uns glockenspiels que també van ser comprats per l’AMPA l’any passat. Tots sis alumnes van aconseguir poder tocar cançons com la dels «Pica pedra» i la de «When the saints». Segons paraules textuals dels alumnes d’aquella classe, «tocar l’ukelele és molt més fàcil que un glockenspiel». Potser tenim futurs artistes a classe de música?

Nerea Ávila, de 4t d’ESO A.