L’institut potencia la recerca científica entre dones des dels primers cursos de l’ESO

Alumnes de 1r d’ESO participen en una xerrada amb la científica Roser Esplugas (URV) amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

La paritat entre homes i dones en alguns àmbits de la investigació científica encara no està del tot assolida. Per fer-ho possible cal promoure les vocacions científiques entre les nenes i noies en edats primerenques. És per això que l’11 de febrer s’ha establert com a Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

Coincidint amb aquesta diada alumnes de 1r d’ESO han participat en les jornades 100tifiques.cat/100tifiques-2021/, organitzades per l’FCRI (Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació), el BIST (Barcelona Institut of Science and Technology) i el Departament d’Ensenyament, amb la finalitat de destacar el paper de les dones en la ciència.

L’acte ha consistit en una xerrada telemàtica amb la científica Roser Esplugas (de la Universitat Rovira i Virgili). Esplugas ha explicar als alumnes en què consisteix el seu treball com a científica, i a continuació ha exposat de forma molt entenedora els seus treballs sobre la “qualitat de l’aire dins les cases i com ens poden afectar els retardants de flama”. Finalment, tot l’alumnat de 1r d’ESO ha tingut ocasió de formular preguntes a través del xat de la sessió meet. Les preguntes que han formulat posen de manifest l’interès dels i les alumnes per aspectes relacionats amb la feina en un laboratori, així com per per les motivacions que porten una persona a dedicar-se a la ciència.

Amb acivitats com aquesta cal esperar que en un futur algunes de les nostres alumnes puguin participar com a científiques en properes sessions d’aquest esdeveniment.