L’institut es consolida com a centre d’innovació pedagògica i formació de nou professorat

La setmana del 16 de novembre un grup d’estudiants universitaris ha iniciat les Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat a l’Institut Vilatzara. Aquest és el segon curs que el centre forma part d’un Programa d’innovació pedagògica que pretén assignar valor als centres formadors com a institucions clau en la formació inicial de la funció docent.

L’objectiu del programa és, doncs, professionalitzar i reconèixer la tasca d’acompanyament dels mentors de centre i dels tutors de les universitat, incorporar l’estudiant de màster al centre formador com a agent actiu i promoure la col·laboració en projectes de recerca i de transformació educativa entre les universitats i els centres formadors.

Durant l’estada al centre, estudiants de diverses especialitzats docents podran veure i practicar totes les dimensions de l’acció educativa: programacions didàctiques, avaluacions, gestió d’aula, disseny d’activitats competencials, tutories, reunions… amb la finalitat de  contribuir a la professionalització de la docència i facilitar l’aplicació i projecció dels coneixements adquirits en la formació acadèmica.

Les pràctiques consten de dos períodes. Ara ha començat la fase d’observació. Els propers mesos es duran a terme la fase d’intervenció guiada i la d’intervenció autònoma, moment en què els futurs docents de secundària implementaran i posaran en pràctica el que han après, i aplicaran a l’aula la unitat didàctica que hauran dissenyat.

De ben segur que serà una experiència enriquidora per a tots els agents implicats, des del professorat que ajudarà els futurs docents, fins a l’alumnat que rebrà alguna sessió de classe a càrrec dels estudiants del màster. A tots plegats, bones pràctiques.