L’estimulació musical als infants: el Treball de Recerca de Cristina Ferrero

La Cristina Ferrero, alumna de 2n de Batxillerat, ens fa una petita explicació sobre el seu Treball de Recerca.

“Com cada any, a segon de Batxillerat s’ha de fer un Treball de Recerca. Jo he volgut centrar-me en dos àmbits que m’encanten: els nens petits i la música i, per aquest motiu, he volgut fer-lo sobre l’estimulació musical en l’etapa infantil.

Per fer la part pràctica del meu treball, vaig decidir anar tots els dimarts i dimecres durant el mes de novembre a l’escola Vaixell Burriac, per a fer quatre sessions d’estimulació musical a la classe de P3-A i quatre a P3-B. Vaig utilitzar el Mètode d’Estimulació Musical Totsona, de Dàmaris Gelabert. I així vaig fer un seguit de cançons que tenien el seu propi objectiu. Per exemple començo amb la cançó Hola, en aquesta cançó saludo a cada infant dient el seu nom i això fa que se sentin integrats des d’un principi. Altres cançons són per adquirir o assentar coneixements com ara els dies de la setmana, les vocals, les estacions, o bé conceptes com ara el silenci, d’una manera lúdica,  a través de diversos elements sensorials ja que utilitzo materials com ara cartolines de colors, lletres, fulles d’arbres, instruments, etc.

Ara que ja he acabat totes les sessions, he pogut comprovar com els nens i nenes de P3 han gaudit i après moltíssim en tan sols un mes.

Ha estat una experiència molt gratificant de la qual me n’emporto un gran record!”

Aquí us deixem uns vídeos i unes fotografies fets per la Cristina de Blas perquè puguem gaudir del seu treball.