L’Aprenentatge-Servei acosta alumnes de 3r d’ESO a les persones grans de la Casa Pairal

Alumnes de 3r d’ESO han començat aquest mes de març unes sessions en línia que han de servir per proporcionar acompanyament virtual a àvies i avis del nostre entorn proper.

Aquest servei a la comunitat estava previst en un format presencial, però les restriccions que imposa la lluita contra el Covid19 han modificat els plans inicials i s’ha hagut d’optar per les tecnologies de la informació per arribar a la gent gran. És per això que s’han organitzat diverses sessions de videoconferències de 20 minuts entre l’alumnat de 3r d’ESO del Vilatzara i persones de la tercera edat de la Casa Pairal de Vilassar de Mar.

Les trobades virtuals han servit per establir conversa amb els avis i àvies i per proporcionar un suport emocional que és sempre necessari, i encara més amb la situació de confinament rigorós que han patit les persones grans de la nostra societat.

L’activitat s’emmarca en el programa d’Aprenentatge i Servei Comunitari de 3r d’ESO, que es proposa: fomentar una participació activa per a la millora social; promoure l’acció, la reflexió i la responsabilitat entres els i les nostres joves; i educar en valors d’acord amb la vivència i en l’experiència directes. Tot plegat, doncs, constitueix una aportació del nostre alumnat en benefici de tota la societat.