L’alumnat de 1r d’ESO s’adapta a un curs singular

Les mesures forçades pel Covid-19 afegeixen dificultats noves a l’alumnat que s’incorpora al centre. Però amb poques setmanes les noies i nois de primer comencen a trobar-se a gust en aquesta nova etapa educativa.

L’alumnat de 1r d’ESO ha de fer cada any un petit esforç per adaptar-se a una dinàmica de treball i de sessions de classe força diferents a les de primària. A banda del canvi de cicle, aquest curs han hagut d’encarar el repte amb l’afegitó de les mesures sanitàries exigides pel protocol contra el Covid-19. Tot i això, i superat ja el mes de setembre, sembla que se n’estan sortint prou bé.

Algunes de les noves exigències del curs passen per les diferències horàries en l’entrada i sortida d’alumnes, l’ús constant de la mascareta, les distàncies i la higiene de mans i espais. Mesures necessàries com les de les entrades en hores diverses poden ser de mal pair a 1r d’ESO, tal com reconeix en Joel: “la majoria dels meus amics estan en una altra classe i surten al pati deu minuts més tard i el meu germà de segon de batxillerat ha de sortir de casa 20 minuts més tard”. Pel que fa a les mascaretes, la Marta reconeix que “és molt pesat això de dur mascaretes a tot arreu”.

Tot i això, passades poques setmanes de l’inici de curs, l’alumnat nou ja comença a trobar els aspectes positius. La Marta assegura que “val la pena i, al final, també m’hi estic acostumant; m’ho passo molt bé i m’alegro de poder venir i veure les meves amigues”. En el mateix curs i grup de 1r d’ESO, la Berta també destaca que “jo aquest curs em sento molt feliç, alegre i tranquil·la; se m’està fent molt ‘guai’ perquè he fet molts amics i estic super feliç, a més a més tinc una classe i uns companys meravellosos”. Una valoració que comparteix amb l’Alejandra, que ha tingut bones paraules també per al conjunt del seu grup classe i per a la seva tutora: “m’ha tocat una bona classe i una tutora increïble i m’agrada moltíssim poder estar aquí”.