La música de les seccions de metall arriba al Vilatzara amb la Barna Brass Quintet

Alumnes dels primers cursos de l’ESO han tingut l’ocasió de fer una presa de contacte amb el so dels instruments de metall a través de dues audicions durant aquest mes d’abril. Les sessions porten per nom “Descobreix el so del metall” i “Els gèneres del cinema” i s’han ofert als cursos de 1r i 2n d’ESO respectivament. La formació encarregada d’oferir aquests dos espectacles ha estat la Barna Brass Quintet, composta per cinc membres de la Banda Muncipal de Barcelona.

Amb aquestes sessions l’alumnat del Vilatzara ha pogut gaudir del so de la música de banda amb els seus diversos gèneres i ha tingut l’oportunitat d’escoltar en directe bandes sonores de grans compositors de la música del cinema mentre es projectaven imatges de les pel·lícules.

Els espectacles han fet possible la integració de la música en directe executada per professionals amb les explicacions dels continguts treballats a l’aula.

Tres alumnes de 1r d’ESO B han fet una crònica de l’experiència.

Cinc músics de Barcelona van venir a l’Institut Vilatzara a fer un concert i explicar-nos curiositats de la família de vent metall, en directe”

El dia 13/4/21 va venir un quintet de músics de la família vent-metall de Barcelona a fer-nos una audició que es deia “Els colors del metall”. Principalment ens van ensenyar els instruments que sonen més aguts fins els que sonen més greus. El primer instrument va ser la trompeta, una de les seves curiositats és que és l’instrument més agut de la família vent-metall, també la trompeta de pistons que serveixe per produir les notes naturals (do, re, mi, fa….). Després van mostrar el trombó que és el següent més agut de la família vent-metall. El que diferencia aquest instrument dels altres és que en comptes de pistons s’utilitza una vara. Després ens van explicar la trompa, amb el seu diàmetre d’uns 35 cm. L’últim va ser la tuba que és l’instrument més gran de la família vent-metall. Quan toquen la tuba els músics es posen una espècie de tovalló a la cama perquè l’instrument no rellisqui.
Més tard ens van ensenyar tots aquests instruments, però amb la seva mida real de llargària amb un embut per simular la campana dels instruments i un broquet; el so era igual que el de l’instrument real.
Per acabar, ens van tocar unes cançons molts conegudes, i la més coneguda per nosaltres va ser la intro de “THE SIMPSONS”.

Aina Carmona, Julieta Mendoza i Carla Asensio 1r d’ESO B