Informació per a les famílies

Benvolgudes famílies,

Després d’una setmana sense classes presencials i, amb la perspectiva que el confinament s’allargui més del que pensàvem fa uns dies, creiem necessari compartir algunes informacions i reflexions.

Malgrat les circumstàncies, el claustre de professors està intentant dur a terme la seva tasca docent amb el màxim de normalitat possible. En aquest sentit, al llarg d’aquesta setmana us farem arribar el butlletí de la 2a avaluació dels vostres fills, a través de la plataforma iEduca.

Per una altra banda, respecte a la tasca acadèmica que estem proposant als alumnes, volem recordar-vos que, seguint les consignes del Departament d’Educació, la proposta d’activitat acadèmica no pot ser avaluable, però sí, recomanable. Per tal de minimitzar els efectes del trencament brusc de l’activitat acadèmica, és necessari mantenir un treball que garanteixi el rendiment acadèmic fins que l’activitat lectiva torni a la normalitat.

A més, també considerem important que, dins la rutina diària en el confinament, els nostres alumnes dediquin un temps a l’activitat acadèmica i intel·lectual, igual que a altres activitats necessàries: físiques, socials o de lleure. En aquest sentit i tal com us vam informar, l’espai virtual d’aprenentatge és el moodle del centre, a què tenen accés tots els estudiants. A través d’aquesta plataforma, el professorat fa arribar als alumnes les tasques que cal que realitzin i en dona un feedback.

No obstant, conscients de les dificultats que suposa per als nostres alumnes adolescents l’activitat lectiva a distància, els professors estem intentant trobar maneres de vèncer aquesta distància i recórrer a mitjans més personals i propers, per tal d’arribar als alumnes: videoconferències, videotutorials, instagram, correu electrònic, documents compartits…

Des de la direcció del centre, pensem que tots els mitjans que ajudin i facilitin la tasca acadèmica als alumnes són benvinguts, sempre que es respectin tots els ritmes de treball i les possibilitats i circumstàncies personals de cada família.

Tanmateix, malgrat aquestes iniciatives, alguns professors ens transmeten la seva preocupació perquè no reben la resposta esperada per part dels seus alumnes. Entenem que la situació és difícil per a tots, evidentment també per als vostres fills que s’hi estan adaptant. Per això, insistim en la necessitat que, com sempre, família i institut anem tots a l’una i siguem capaços d’acompanyar-los i ajudar-los a trobar rutines diàries equilibrades i saludables, en què també sigui present l’activitat acadèmica. En aquest sentit, demanem la vostra ajuda i col·laboració.

Per qualsevol dubte o proposta, recordeu que els canals de comunicació entre l’Institut i les famílies continuen oberts i que, de fet, són més necessaris que mai.

Cordialment,

Equip directiu

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *