FemVincles presenta el seu projecte “Contes per a la igualtat de gènere”

El proper 26 de juny a les 6 de la tarda tindrà lloc la presentació del projecte d’enguany Contes per a la igualtat de gènere del col·lectiu FemVincles, a la sala d’actes de la Biblioteca Ernest Lluch.

Aquest és el tercer any de FemVincles,  un projecte comú que pretén establir lligams entre les diferents entitats educatives de Vilassar de Mar, des d’infants a joves d’entre 0 i 18 anys. Aquest any han escrit, il·lustrat i editat quatre contes que fugen dels estereotips de gènere i que mostren sensibilitat per la igualtat i, a més a més, estan contextualitzats al mateix poble de Vilassar de Mar: Contes per a la igualtat de gènere, on les protagonistes són heroïnes femenines.  En aquest projecte els alumnes de 1r d’ESO del nostre institut han fet la digitalització dels contes, que havien creat els nens de les escoles bressol i primària, utilitzant els programes StoryJumper i PowToon.

Paral·lelament, un grup d’alumnes de 1r d’ESO, tutoritzats per alguns alumnes de 4t, han adaptat els contes al DUA (Disseny universal per a l’aprenentatge). Aquestes adaptacions han estat per a lectura fàcil, amb lletra que afavoreix la lectura per a nens i nenes amb dislèxia; també han fet uns fragments amb l’ajuda del codi braille, i una de una les versions s’ha fet amb lectura compartida (llibres tàctils); fins i tot s’han fet gravacions amb àudio per a invidents. I per acabar, s’ha fet també una adaptació teatralitzada amb ombres xineses.

Aquí us deixem unes fotografies de com ha estat aquest procés creatiu i l’enllaç als contes. Animeu-vos i no us perdeu l’acte de presentació.

Conte 1 El perquè de les faldilles

Conte 2 Una aventura marinera

Conte 2  Una aventura marinera (en versió animada)

dav