Exporecerca Jove 2018

L’Exporecerca Jove és una fira de recerca internacional oberta al públic celebrada des de l’any 2000, on joves de secundària i batxillerat d’arreu del món poden presentar els seus projectes d’investigació. Els participants presenten els seus treballs en stands personalitzats per ells mateixos, en els quals tenen l’oportunitat de difondre i donar a conèixer la seva recerca al públic visitant. Són benvinguts treballs de recerca de tots els àmbits, no només aquells de caire científic. Durant els tres dies de la mostra, els treballs són avaluats per un jurat qualificat independent i aliè a MAGMA. Arribat l’acte de cloenda, s’atorguen premis d’acord amb aquestes valoracions, gràcies a la inestimable colaboració de les nostres entitats patrocinadores. Tot i que la majoria de participants són catalans, també hi participen estudiants d’altres comunitats autònomes i d’altres països del món, fet que converteix l’Exporecerca Jove en una oportunitat enormement enriquidora tant a nivell acadèmic com cultural.

Aquest any, l’exporecerca s’ha celebrat a la Universitat Ramon Llull, Campus la Salle, els dies 22, 23 i 24 de març. El nostre centre va presentar sis projectes: cinc de 2n de batxillerat i un de 1r de batxillerat amb la presència d’un total de nou alumnes. Els alumnes que hi van participar són: Helena Yuste, Elena Riera, Carla Gil, Irene Giménez, Laia Gabarró, Júlia Campuzano, Pol Rodríguez, Oriol Berlinches i Arnau Boix.

Alguns d’ells van rebre les següents distincions:

Júlia Campuzano va rebre dos reconeixements: el Premi del Parc Científic de Barcelona i el Premi Ciència en Societat pel seu treball de recerca La resistència bacteriana. Què podem fer per combatre-la?

Laia Gabarró va rebre el Premi Societat Catalana de Tecnologia pel seu treball SLAM: Implementació de l’SLAM en un robot.

Enhorabona a tots els participants i a tots els qui ho han fet possible!