Europe Youth Conference 2018

El passat dilluns 23 d’abril, en David Diaz i l’Albert Gubau, estudiants de primer de batxillerat, i la Maria Duch i jo, Laia Ba, que actualment estem cursant 4t d’ESO, vam poder gaudir de l’oportunitat de marxar durant cinc dies a Ernsthofen, Alemanya per participar en The Europe Youth Conference 2018 i realitzar un projecte sobre Europe in Motion – Democracy in motionEl projecte consistia a realitzar xerrades i activitats en grup, amb companys de diferents països (Alemanya, Itàlia, Polònia, Israel i Espanya), per debatre sobre la democràcia a Europa i els drets de vot.

Des del dia d’arribada, teníem un calendari organitzat en el qual les franges es dividien en seminaris, àpats i temps lliure. En els seminaris o reunions, vam arribar a fer unes quantes activitats basades en un mateix tema però tractàvem diversos aspectes com els drets de vot, els tipus de població, l’establiment de regles… Aquests seminaris estaven guiats per dues “teamers”, la Sabine i la Rebecca, gràcies a elles, vam poder aprendre i fer créixer els nostres coneixements sobre Europa i sobre la democràcia.

Durant el temps lliure, vam poder fer grans amistats que, ara ja trobem a faltar i  ja estem desitjant tornar-nos a veure aviat.

A part, el dimecres, vam anar d’excursió a Heidelberg, una ciutat alemanya, on vam poder aprofitar el dia per passejar, fer turisme, comprar i visitar els llocs més importants.

L’últim dia, consistia en la presentació final del treball que havíem realitzat durant tota la setmana. Van venir un grup d’alumnes, professors, directors i premsa per tal d’escoltar la nostra presentació. Un cop finalitzada, vam poder gaudir tots junts d’una barbacoa de comiat.

Ha estat una gran experiència en la qual hem après, hem crescut com a persones i hem fet molt bons amics.

Text: Laia Ba 4tA