Els Treballs de Recerca de Batxillerat aborden qüestions socials d’actualitat

Les agressions sexistes, la presència del moviment LGTBQ a la literatura o la importància de l’educació en la resolució de conflictes en països centreafricans són alguns dels temes que s’han tractat als Treballs de Recerca. La segona quinzena de novembre ha estat marcada per la defensa dels Treballs de Recerca que l’alumnat de segon de Batxillerat ha estat desenvolupant durant els darrers mesos. L’alumnat ha tingut l’ocasió d’escollir temes d’interès personal i de repercussió social, i de comptar amb un suport tutoritzat i personalitzat en aquest procés.

El títol d’alguns d’aquests treballs posa de manifest el caire social i actua de bona part de les recerques que s’han dut a terme. Kusamehe na upendo ( Perdona i estima en suhajili) és una investigació sobre les causes de la violència a la RDC (República Democràtica del Congo) i exposa com millorar la situació a través de projectes educatius. El Camí cap a la llibertat tracta sobre el maltractament a les dones i les seqüeles psicològiques que comporta. També s’ha treballat sobre aspectes com La reinserció i la rehabilitació a les presons catalanes o La representació LGBTQ+ en la literatura juvenil de fantasia, centrat en la diversitat d’identitats de gènere i orientacions sexuals.