Eleccions al Consell Escolar

El Consell Escolar del centre està representat  per 18 membres de la comunitat educativa: 3 representants de l’alumnat, 3 representants de pares i mares, 1 representant de l’AMPA, 1 representant del personal d’administració i serveis, 6 representants del professorat, 1 representant de l’Ajuntament, la cap d’estudis, el director i la secretària del centre (sense vot).

Les principals funcions del Consell Escolar són:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Podeu trobar més informació al web del Departament d’Educació.

Per altra banda, tal i com indica la resolució ENS/3043/2021, s’ha iniciat el procés electoral per renovar els membres del Consell Escolar del centre. En aquestes eleccions s’han de renovar 3 representants de l’alumnat, 2 representants de pares i mares i 3 representants del professorat.

Al taulell d’anuncis del centre s’ha publicat la convocatòria del procés electoral i els censos de cada sector. Les candidatures es podran lliurar a la mesa corresponent fins el dimarts 16 de novembre i les votacions es realitzaran el 22 de novembre a partir de les 17 hores.

Us animem a participar d’aquest procés i d’aquest òrgan col·legiat del centre.