El Departament Artístic de l’Institut Vilatzara acosta les sortides professionals de l’àmbit a l’alumnat de l’ESO

Diversos membres de la comunitat educativa tenen experiència professional en àmbits com l’escenografia teatral i audiovisual o la il·lustració digital

Les professions relacionades amb l’àmbit artístic són, tot sovint, desconegudes per una part important de la població, i també pel nostre alumnat. És per això que el departament d’Arts del Vilatzara les ha volgut acostar a alumnes de cursos diversos de l’ESO. I ho ha fet a través de personal que ja treballa al centre.

En un cas, es tracta de la professora Elisabet Siles, que ha fet xerrades als grups de 2n d’ESO per parlar de l’escenografia com a element indispensable per a la producció i realització teatral i audiovisual. Aquest és un àmbit que l’Elisabet coneix bé, atesa la seva trajectòria professional com a escenògrafa i figurinista, amb col·laboracions amb les companyies Chrome Teatre, la Solitària, Pirates Teatre, i també amb la creació i suport tècnic d’espectacles per Dara, Obskené, les Bianchis, Cia. Les Maniquies, entre d’altres. L’Elisabet també ha estat assistent en produccions del Teatre Lliure i ha format part de l’equip de vestuari en pel·lícules destacades com: “El Fotógrafo de Mathausen” i “Una carta para Evita” d’Agusti Villalonga, així com en òperes del Festival de Peralada (“Turandot”) i en l’Òpera Real de Mascate (“Madame Butterfly”) o en espectacles de gran format com “Messi10” del Cirque du Soleil, el Musical “Mamma Mia” i en d’altres produccions cinematogràfiques i televisives com “Merlí Sapere Aude”.

Per altra banda, l’alumnat de 4t d’ESO ha pogut conèixer de prop el món de la il·lustració a través d’un altre membre de l’Institut Vilatzara. Es tracta d’en Carlos Lluch, que, si bé no es dedica a la docència, té una àmplia trajectòria en el camp de la il·lustració. Es va formar a l’Escola Joso, Centre de Còmic i Arts Visuals i ha desenvolupat una obra que es pot consultar, entre d’altres, a la pàgina web https://apic.es/author/carlos-lluch-corts/ i al seu pefil d’Instagram. Durant aquest mes de desembre ha fet una xerrada als dos grups de 4t d’ESO que fan l’optativa de Visual i Plàstica per acostar l’ofici d’il·lustrador a partir de la seva experiència personal.

De ben segur que amb totes dues activitats hi ha hagut alumnes que han descobert àmbits acadèmics i sortides professionals que desconeixien i que els poden engrescar de cara al futur.