Educació Financera

Aquest mes de novembre s’ha posat en marxa el Programa d’Educació Financera a les Escoles de Catalunya (EFEC), amb l’objectiu d’oferir una educació financera bàsica i pràctica als alumnes de 4t d’ESO i dotar-los de millors competències per gestionar estalvis, evitar episodis de sobreendeutament i obtenir avantatges amb menors incidències.

El calendari de sessions finalitzarà a l’abril. Durant aquest període s’impartiran tres tallers sobre formació financera portats a terme per treballadors voluntaris procedents del món de la banca i les finances.

Els tallers impartits són:

• Administrant el teus diners: gestió dels pressupostos personals.
  • Endeutar-se? amb seny!: com evitar el sobreendeutament i com conèixer els productes de crèdit.
  • Finances per a la vida: introducció a la planificació financera personal i a l’estalvi a llarg termini.

Cada sessió comença amb un joc amb el qual s’introdueix l’alumne en la matèria que s’explicarà. Durant el taller es realitza un cas pràctic que es resol en grup.