DE NOIS ORDINARIS A NOUS EXTRAORDINARIS, PROJECTE SELECCIONAT FINALISTA ALS PREMIS ACCIÓN MAGISTRAL 2014

El projecte “De nois ordinaris a nois extraordinaris”, de l’IES Vilatzara, finalista als premis “Acción Magistral 2014”

Cinc projectes d’Educació en Valors, procedents de centres educatius catalans, han estat seleccionats finalistes autonòmics del premi Acción Magistral 2014, convocat per la Comissió Nacional Espanyola de Cooperació amb la UNESCO i BBVA, i amb la col·laboració, a Catalunya, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat. Entre aquests projectes, es troba “De nois ordinaris a nois extraordinaris. Operació intercentres” impulsat i liderat pel professor Jesús Arbués i realitzat amb la col·laboració de l’escola Can Vila de Mollet del Vallès.

“De nois ordinaris a nois extraordinaris. Operació intercentres” és un projecte dirigit als alumnes de quart d’ESO per a la creació de materials, a partir d’un parell de contes, per als alumnes d’una escola d’educació especial. Es un projecte basat en el disseny universal de l’aprenentatge i l’adequació de materials a totes les discapacitats o multidiscapacitats possibles. El projecte, que és transversal, sensibilitza a l’alumnat de l’ESO sobre les necessitats de les persones amb discapacitat (educació inclusiva) i potencia l’ús pedagògic de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), entre altres qüestions.