Alumnes de 4t d’ESO participen en la programació de Mataró Ràdio

Els dos programes elaborats per estudiants es centren, per una banda, en les músiques que els motiven, i per l’altra, en la poesia medieval del segle XII.

Una bona part de l’alumnat del grups 4t d’ESO E i 4t d’ESO G han elaborat dos programes radiofònics de 50 minuts de durada cadascun. Les produccions radiofòniques s’han emès els passats mesos de novembre i desembre en el marc del programa LES ESCOLES A LA RÀDIO i ja estan penjats al servidor de podcast de Mataró Ràdio i Mataró Audiovisual (aquí en podeu trobar els enllaços directes).

4E – Les cançons que ens motiven i ens agraden

4G – Poesia medieval. Trobadores i poetes àrabs

L’alumnat de 4t d’ESO E ha fet una programa de radiofórmula a partir de cançons que els motiven, que consideren importants o que, senzillament, els agraden. Pel que fa a l’alumnat de 4t d’ESO G, la producció ha consistit en l’enregistrament de poemes medievals del segle XII (de dones poetes -les trobadores-, i de poetes àrabs residents a la Corona d’Aragó) amb l’objectiu de divulgar aquests textos escrits per col·lectius minoritzats.

Els enregistraments de l’alumnat s’acompanyen de les versions musicades d’aquests poemes. És per això que l’activitat ha permès treballar competències com la comunicació oral i l’edició de so en format digital, aspectes rellevants en la formació acadèmica i en la projecció laboral de l’alumnat.