Alumnes de 2n d’ESO visiten els jaciments romans de Cabrera

Un dels primers enclavaments romans a Catalunya es troba al Maresme; i, contràriament al que podria semblar, no a Mataró, sinó a Cabrera de Mar. En aquest municipi els romans van trobar-hi assentaments ibers, amb els quals van establir relacions comercials.

Alumnes de 2n d’ESO han tingut ocasió de conèixer aquest espai de primera mà. Després de les dificultats de més d’un any de confinament, l’alumnat de segon ha realitzat una sortida a Cabrera de mar per endinsar-se a l’entorn de la Ilturo romana. Des de l’àrea de Ciències Socials s’han programat dues visites teatralitzades: “Els romans van arribar” (Ca l’Artau) i “L’Olla dels Déus” (Can Modolell).

Tot passejant i gaudint del bon temps d’aquests primers dies de primavera, els alumnes han pogut observar com es vivia a la societat de l’antiga Ilturo, quins eren els seus usos, les seves termes, els diversos temples, etc. D’aquesta manera, tot gaudint d’un entorn privilegiat, s’han endinsat a la vall de Cabrera de l’antiguitat.