Alumnes de 1r d’ESO s’introdueixen en l’univers de la composició musical

Escoltar música és un plaer senzill, però es pot enriquir amb un coneixement bàsic d’aspectes com ara les parts bàsiques d’una composició musical. Alumnes de 1r d’ESO del Vilatzara han tingut ocasió d’endinsar-s’hi amb l’ajuda del professor i compositor de cançons, Jordi Espinach, i amb la coordinació de la professora de música, Aïda Contreras. Ens ho explica, en primera persona, una alumna de de 1r d’ESO A, l’Adriana Pérez.

“Dijous 25 de Febrer a l’institut Vilatzara la classe de 1r d’ESO A va fer una petita classe d’entre una hora i una hora i quart sobre composició musical. La classe la va fer el Jordi Espinach, un professor de plàstica i de socials que, a part d’això, fa cançons.

En Jordi va explicar les parts que té una cançó: tornada, Introducció, vers… Va posar un parell d’exemples de dues cançons diferents entre elles, i va explicar i indicar cada part de la cançó. L’alumnat també va haver de fer un petit exercici, dir quina part de la cançó era mentre la composició estava sonant.

El professor també va explicar cada part de una cançó: la tornada és la part que més es repeteix ja que és la fàcil de memoritzar i per això la gent la canta…

Per acabar la classe, en Jordi va posar un parell de les seves cançons per veure com eren. L’activitat la va organitzar la Aïda Contreras, professora de música.”

La sessió s’ha dut a terme en el marc de les diverses xerrades que impulsa el Departament Artístic de l’institut Vilatzara. Més informació sobre el projecte musical que impulsa en Jordi Espinach es pot trobar a: http://liannallull.bandcamp.com/