Pla lector

PLA LECTOR INSTITUT VALLVERA

Què és el Pla Lector?

El Pla Lector del Centre (PLEC) és una iniciativa educativa que té com a objectiu fomentar la lectura entre l’alumnat i desenvolupar les seves competències relacionades amb la comprensió lectora.

A l’Institut Vallvera, el PLEC s’ha establert com una assignatura setmanal, és a dir, l’alumnat dedica una hora setmanal específicament a aquesta activitat. Aquest curs 2023-2024, el PLEC està dirigit als alumnes de primer i segon d’ESO.

L’objectiu principal del PLEC és que l’alumnat pugui investigar diferents tipus de lectures, així com identificar els diferents gèneres i estils i descobrir allò que els agrada.

A més a més, es treballen els tres eixos de la comprensió lectora:

• Saber llegir
  • Llegir per aprendre
  • Despertar el gust per llegir

Quan es du a terme?

Durant el primer trimestre, cada grup classe treballa la comprensió lectora de forma autònoma amb els seus tutors i tutores. Després, des de la Biblioteca Vallvera s’organitzen els lots de llibres per a cada curs, que l’alumnat llegirà durant el segon i el tercer trimestre.

I desprès de llegir?

Per aconseguir els objectius del Pla Lector, cada grup classe té diferents activitats programades, relacionades amb les lectures que han fet durant l’hora de PLEC: des de lectura en veu alta d’àlbums il·lustrats a lectures dramatitzades d’obres de teatre, passant la redacció de biografies o per la creació de bibliotràilers.

Per a més informació:

Esperem que l’alumnat gaudeixi de la lectura i descobreixi nous interessos!