L’alumnat de 4t d’ESO descobreix la comarca d’Osona

Aquest dijous 9 de març l’alumnat de 4t d’ESO va realitzar una sortida a la comarca d’Osona per conèixer el territori. Després d’haver treballat a classe la figura del poeta Miquel Martí i Pol a l’assignatura de Llengua catalana, vam poder visitar el poble natal del poeta, Roda de Ter. La sortida va comptar amb una visita guiada a la casa on va néixer, a la fàbrica La Blava, on va treballar, i a la Fundació Miquel Martí i Pol. A més de fer la descoberta, l’alumnat va participar activament recitant alguns del poemes més emblemàtics de l’autor català.
Tot seguit, ens vam dirigir al Museu de Ter, on vam poder rememorar com es vivia i sobretot com es treballava, fent funcionar les diverses màquines a través d’una turbina hidràulica, a la fàbrica tèxtil Can Sanglas de Manlleu.
Finalment, la sortida va acabar a la capital d’Osona, Vic, on l’alumnat va poder gaudir de temps lliure mentre realitzava un concurs de fotografia. Aquesta sortida ha estat una gran descoberta i una gran experiència en què hem pogut gaudir i apropar-nos molt més a la cultura i a la geografia del nostre país.