Taller intercicles: “Destruïm l’iceberg”

El passat divendres, 26 de novembre, a la tarda, es va dur a terme un taller amb els alumnes de gènere masculí de 1r i 2n de CFGM CAI/ATPD i CFGM IEA en el marc de les activitats programades a l’institut per celebrar el 25N, Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones. La sessió va tenir lloc a l’aula de dependència de l’institut.

Al taller, conduït per les professores Sofia Ventura, Alba Martínez i Anna Gago, i que portava per nom “Destruïm l’iceberg!”, es van desenvolupar dinàmiques de grup entorn les diverses formes de violència masclista, posant el focus en el privilegi i el consentiment sexual. També es va parlar sobre l’origen de la celebració d’aquesta data, sobre la importància de generar espais no mixtos, entesos com a espais segurs, i es van compartir diverses dades objectives sobre els estralls de la violència masclista a Catalunya i arreu del món.

Les professores fan una valoració molt positiva de l’activitat, destacant l’interès de treballar totes aquestes qüestions amb l’alumnat, especialment els nois i homes.