VIATGE A MAUTHAUSEN

Les alumnes de 4t d’ESO, Sara Balastegui, Bruna Castellet, Mar Cunillera i Judith Márquez viatgen a Mauthausen per treballar la Memòria Històrica juntament amb altres alumnes de centres públics de Terrassa.

Han visitat el castell de Hartheim on s’aplicava l’eutanàsia activa entre les persones més vulnerables i on més de 450 republicans espanyols hi van morir.

També han visitat l’estació de Mathausen on s’ha cantat l’himne dels deportats. Han visitat la casa de l’Anna Pointner, que va guardar els negatius de les fotos del Camp que li van donar els nens republicans del comando Poschacher.

Amb el grup també hi viatja un nebot d’un nen del comando Poschacher que va fer possible poder treure els negatius.

Helena Gallart. Departament de Socials

Els alumnes de Terrassa cantant l’himne dels deportats que va assajar el professor de música de l’Institut Torre del Palau. Jordi Cunillera.