El club de la moda positiva.

Avui la Sonja i la Fiorella, dues ex-dissenyadores de marques de roba importants i avui dia principals de “El club de la moda positiva” guanyadores del premi ”Time out Bcn 21“,  ens han fet una xerrada a 3ESO sobre la sostenibilitat de la roba de moda tot fent un recorregut històric.

En primer lloc ens han explicat que durant els 70-80’s el preu de la roba era considerat alt ja que l’adquisició de roba era més “racional” que “emocional”, diguem-ne que la roba es cuidava més perquè havia de durar anys. A partir els 90’s el cicle de les modes comencen a fer-se més curt amb l’arribada de la globalització i per tant també amb l’arribada d’internet on ja podem comprar fora de la nostra ciutat, país, continent… Amb la globalització arribà també l’anomenada ”fast fashion” en que les tendències de moda canvien cada setmana!!! Una bogeria!… Precisament Espanya fou pioner en la fast fashion.

En segon lloc, s’han centrat en explicar-nos la filosofia d’Inditex. És una empresa espanyola que té  7 empreses, entre elles, Zara, Pull and Bear, M. Dutti, Stradivarius… i cadascuna focalitzada a diferent clientela i diferents necessitats. Inditex ven a 95 països diferents. A tall d’exemple, Zara va començar tenint 9 tendes l’anys 83 en dif països i avui dia té al voltant de 7000!!!

A més a més ens han explicat que anys enrere la classe social la marcava, entre d’altres, la marca de la roba. Avui dia  podem dir que tot això s’ha ”democratitzat” però l’altra cara de la moneda ha estat el consumisme desbocat al qual estem abocats…

Finalment, elles proposen unes solucions que tenen 4 pilars: Governs (ODS), empreses, els creatius i els consumidors. D’aquests quatre, fan incidència en els consumidors que tenim, encara que no som molt conscients, molt de poder. Ens aconsellen, quan anem a comprar roba, que primerament ens preguntem si la necessitem, després el tipus de material (biodegradable seria lo ideal) i també i molt important la petjada ecològica (petjada de d. Carboni). Un canvi de mentalitat gens fàcil ja que el primer que mira el consumidor és el preu.

De fet, estem parlant d’una conscienciació que trigarà alguns anys i que haurà d’anar acompanyat no només de consciència ecològica sinó que també de consciència de classe social.

Molt agraïts a la Fiorella i la Sonja que en el seu dia van abandonar la vida “neutre” de dissenyadores top-ten i es van llençar en aquest projecte tan atrevit i difícil!

Www.elclubdelamodapositiva.com

Dep.Socials-Laia P, Neus F, Eva G.