COMUNICAT: Sobre les circumstàncies excepcionals de lliurament de notes demà 26 de juny

Sobre les circumstàncies excepcionals de lliurament de notes demà 26 de juny

A les famílies de cursos ESO i primer de Batxillerat

Com sabeu pels mitjans de comunicació, durant aquests dies han estat informant de què el programa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per posar notes, anomenat ESFERA, no està funcionant com cal. Això afecta a tots els centres educatius públics de Primària i Secundària de tot Catalunya.

Aquest mal funcionament ha provocat una gran inversió d’hores del professorat dels centres per introduir notes en un programa que no garanteix un funcionament estable. El mateix Departament d’Educació va reconèixer la greu situació en un comunicat publicat el 21 de juny. Ho podeu llegir aquí: http://ensenyament.gencat.cat/ca/inici/nota-premsa/?id=364902

Davant aquesta situació excepcional, l’institut Torre del Palau no pot garantit la impressió de  les notes oficials en paper i lliurar-les demà a les famílies.

Hem adoptat les següents decisions. També us recordem processos de matriculació:

1. Les famílies d’alumnes de primer i segon d’ESO que ja tenen concertada hora amb els tutors i tutores podeu venir a l’entrevista. Rebreu informació sobre la marxa del vostre fill o filla, si ha aprovat o no i sobre la seva promoció per al proper curs.
  2. Tercer i quart d’ESO: si hi ha hores concertades amb famílies, continuen en marxa. La resta d’alumnat dels dos cursos pot venir a parlar amb tutors o tutores a les 10 hores o amb la que els hagin indicat. A més, l’alumnat de quart d’ESO tindrà la festa de  graduació a les 12 hores i un aperitiu a les 13 hores.
  3. L’alumnat de primer de Batxillerat tampoc tindrà notes. Si ja les saben, no han de venir. Si s’han presentat a les recuperacions, han de venir a parlar amb els seus tutors o tutores, a partir de les 10 hores. Només seran informats si han aprovat o no.
  4. A l’alumnat de quart d’ESO que farà Batxillerat no artístic se li donarà el full de matrícula demà des de tutories.
  5. L’alumnat de quart d’ESO que farà Batxillerat artístic ha d’esperar al dia 8 de juliol, que és quan es publiquen les llistes definitives.
  6. La matrícula per a tots els Batxillerats començarà el 9 de juliol. Acabarà el 15 de juliol.
  7. L’alumnat que aquest curs fa primer de Batxillerat pot venir demà a parlar amb els tutors o tutores i demanar el full de reserva de plaça o matrícula.
  8. Sobre el lliurament de les notes oficials en paper a tota l’ESO i primer de Batxillerat, us avisarem quan el programa ESFERA ens les deixi imprimir. Cada família o alumne les haurà de venir a recollir a Consergeria. Entenem que si ve l’alumne ho fa en nom de la seva família.

Sentim que aquestes situacions passin. Per part nostra hem invertit els màxims esforços perquè  vosaltres tingueu les notes. El Departament d’Educació és el màxim responsable. Les notes finals només es poden donar en els documents oficials, trets de l’aplicació que no funciona com cal, ESFERA.

Moltes gràcies per la vostra comprensió.

Cordialment

Evaristo González Prieto