Visita al Refugi 307

Els dies 3 i 9 de maig l’alumnat de 4t ESO va visitar el Refugi 307 a la ciutat de Barcelona.

És un dels refugis antiaeris per a la població civil construïts durant la Guerra Civil espanyola (1936-1939). Va ser excavat gràcies al treball de molts veïns del barri del Poble-sec.

Al llarg del recorregut pel refugi l’alumnat ha pogut aproximar-se a les condicions de vida i a les històries de l’horror que s’amaguen en aquells túnels formats per diverses estances, com ara, les latrines, la infermeria, un espai pels infants, una llar de foc, entre altres.

Tot plegat ajuda a prendre consciència de les bombes caient, de l’estrèpit insuportable, dels plors i els atacs de pànic. Dels terrors i pors insondables d’una tragèdia que mai no s’hauria d’haver produït.