Servei comunitari Micromón 4t ESO

Amb els alumnes de 4t d´ESO de la Optativa de Biologia estem realitzant aquestes setmanes un projecte de servei comunitari de ciència ciutadana que es diu “MicroMón@UAB_6.0”.

Es tracta d´un projecte d’Aprenentatge Servei i d’Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, integrat en el projecte internacional Tiny Earth pel descobriment d’antibiòtics en hàbitats naturals.

El projecte MicroMón forma part de la xarxa MicroMundo i està adherit al projecte internacional Tiny Earth (https://tinyearth.wisc.edu/). Tiny Earth és una xarxa d’instructors i estudiants centrada en la descoberta d’antibiòtics per estudiants des del sòl. La missió del programa és doble: En primer lloc pretén inspirar els estudiants a desenvolupar una carrera científica, mitjançant investigacions de laboratori i de camp, realitzades en cursos d’introducció que tenen un impacte global potencial. En segon lloc, pretén abordar una amenaça per a la salut a nivell mundial —la disminució de l’oferta d’antibiòtics efectius— aprofitant el poder col·lectiu de molts estudiants investigadors que s’enfronten simultàniament al mateix repte, complint el seu lema “descobriment d’antibiòtics proveïts per estudiants”. Avui en dia, prop de 10.000  estudiants s’inscriuen anualment en alguna versió del projecte que es va iniciar a la Universitat de Yale el 2012.

El projecte el coordinen des de la Universitat Autònoma de Barcelona i consisteix en 4 sessions pràctiques de 2 hores i una sessió final de divulgació d´un producte final que elaboraran els alumnes a partir del què han anat fent durant les anteriors sessions de treball. Aquestes sessions pràctiques es realitzen als laboratoris del centre i les imparteixen el Dr. Ferran Navarro que es Director del Servei de Microbiologia i quatre estudiants de carreres de biociències de la UAB.

Estem molt contents de participar en aquest projecte!