Projecte PARA EL CARRO!

Durant el primer trimestre hem realitzat un projecte d’aprenentatge servei amb tots els cursos del nivell de 3r d’ESO anomenat PARA EL CARRO!

Aquest projecte ha estat guiat i elaborat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i forma part del programa Compartim un futur que pretén fomentar amb activitats formatives la sostenibilitat. En concret el projecte Para el Carro! té com a pilar temàtic general l´eix de Recursos i residus, i de manera més específica, el seu eix temàtic principal és la prevenció de residus relacionats amb el sistema alimentari en l´àmbit metropolità de Barcelona des d´una perspectiva de justícia ambiental i social. És un projecte d’ApS destinat a l´alumnat de 3r d´ESO i és un recurs semiguiat, és a dir, que ha comptat amb el suport d’una educadora del programa Compartim un futur que ens ha fet unes sessions presencials al centre.

Hem realitzat un total de 7 sessions que ens han permès treballar diversos continguts inclosos en l´eix de Recursos i residus del Programa metropolità d´educació per a la sostenibilitat com han sigut:

• Sistema alimentari.
  • Malbaratament alimentari.
  • Impactes ambientals derivats de la generació de residus del sistema alimentari.

I hem seguit les fases d´un projecte d´aprenentatge servei que han sigut:

• Detecció de la problemàtica ambiental.
  • Fer una diagnosi del nostre entorn.
  • Pensar solucions.
  • Posar-les en pràctica.
  • Revisar el resultat.

I per últim -Fer difusió!

Us compartim alguns materials que els alumnes han elaborat per repartir a les seves campanyes de sensibilització i informació al barri. I un vídeo per mostrar la part de servei comunitari que els alumnes han portat a terme en diferents localitzacions del barri, ja que tots els grups de les diferents classes havien de portar a terme les seves accions de sensibilització sobre l´alimentació sostenible i les havien de realitzar pel barri i informant als seus ciutadans.

La valoració ha estat molt positiva i els alumnes han reflexionat sobre el sistema alimentari i han actuat per l´alimentació sostenible.