Durant el primer trimestre hem realitzat un projecte d’aprenentatge servei amb tots els cursos del nivell de 3r d’ESO anomenat PARA EL CARRO!
Aquest projecte ha estat guiat i elaborat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i forma part del programa Compartim un futur que pretén fomentar amb activitats formatives la sostenibilitat. En concret el projecte Para el Carro! té com a pilar temàtic general l´eix de Recursos i residus, i de manera més específica, el seu eix temàtic principal és la prevenció de residus relacionats amb el sistema alimentari en l´àmbit metropolità de Barcelona des d´una perspectiva de justícia ambiental i social. És un projecte d’ApS destinat a l´alumnat de 3r d´ESO i és un recurs semiguiat, és a dir, que ha comptat amb el suport d’una educadora del programa Compartim un futur que ens ha fet unes sessions presencials al centre.
Hem realitzat un total de 7 sessions que ens han permès treballar diversos continguts inclosos en l´eix de Recursos i residus del Programa metropolità d´educació per a la sostenibilitat com han sigut:
- Sistema alimentari.
- Malbaratament alimentari.
- Impactes ambientals derivats de la generació de residus del sistema alimentari.
I hem seguit les fases d´un projecte d´aprenentatge servei que han sigut:
- Detecció de la problemàtica ambiental.
- Fer una diagnosi del nostre entorn.
- Pensar solucions.
- Posar-les en pràctica.
- Revisar el resultat.
I per últim -Fer difusió!
Us compartim alguns materials que els alumnes han elaborat per repartir a les seves campanyes de sensibilització i informació al barri. I un vídeo per mostrar la part de servei comunitari que els alumnes han portat a terme en diferents localitzacions del barri, ja que tots els grups de les diferents classes havien de portar a terme les seves accions de sensibilització sobre l´alimentació sostenible i les havien de realitzar pel barri i informant als seus ciutadans.
La valoració ha estat molt positiva i els alumnes han reflexionat sobre el sistema alimentari i han actuat per l´alimentació sostenible.