Pla d’obertura de centres en fase 2

OBERTURA I ORGANITZACIÓ DEL CENTRE DURANT LA SITUACIÓ DE PANDÈMIA. JUNY 2020 (aplicable només a partir de la fase 2)

A. Acció educativa

Alguns alumnes podran assistir al centre si, amb cita prèvia concertada via telefònica o email, han de mantenir alguna sessió de caràcter orientador o per rebre suport psicològic amb algun membre de l’equip de psicopedagogues o bé amb algun tutor.

En alguns casos, respectant sempre el caràcter voluntari i en grups no superiors a 15 alumnes, es podrien convocar algunes sessions educatives:

  • Proves extraordinàries per a alumnes que fan assignatures soltes de quart, segons el calendari que publicarem al web.
  • Consultes personalitzades per a alumnes que han de participar en les Proves de Selectivitat de juny.
  • Proves extraordinàries de segon de batxillerat segons el calendari que publicarem.
  • Sessions tutorials mínimes amb alumnat de 4t d’ESO amb el seus tutors i/o orientadora i/o coordinadors acordades prèviament a demanda de les famílies.

B. Condicions per participar-hi els alumnes

  • Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • Que no siguin o hagin estat positius per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
  • Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Calendari vacunal al dia.
  • No tenir una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2:
    • Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
    • Malalties cardíaques greus.
    • Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells joves que precisen tractaments immunosupressors).
    • Diabetis mal controlada.
    • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

Es permetrà l’accés al centre dels alumnes que constin en la relació de visites concertades únicament si porten la documentació acreditativa de les condicions anteriorment descrites (Declaració Responsable, que trobareu penjada al web del centre, i Carnet de vacunacions al dia) i porta mascareta sanitària.

C. Obligacions de les famílies

  • Presentar la documentació requerida si l’alumne assisteix al centre per una de les raons prèviament exposades.
  • Informar al centre educatiu de l’aparició de qualsevol cas de COVID-19 en l’entorn familiar de l’alumne i mantenir un contacte estret amb el centre educatiu davant de qualsevol incidència.
  • Vigilar diàriament l’estat de salut dels seus fills i filles prenent-los la temperatura abans de sortir de casa per anar al centre educatiu.
  • En el cas que el fill o filla tingui febre o presenti algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19, no podrà assistir al centre.

D. Personal del centre

Tots els treballadors han de declarar les condicions de vulnerabilitat, casos, contactes estrets i simptomatologia de COVID19:

  • Tot el personal haurà d’emplenar la declaració responsable mitjançant el següent enllaç: https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=ENQ El Departament ha habilitat un accés directe i les persones autoritzades són comunicades pel Departament mitjançant email al director del centre.

Les persones incloses en grups d’especial vulnerabilitat no podran tenir activitat presencial al centre durant el mes de juny.

E. Espais

Els espais habilitats per als alumnes han de complir aquestes condicions:

  • Per a cada grup ha de ser sempre el mateix espai.
  • En cas necessari, els alumnes no es mouen d’espai, només els docents canvien d’aula.
  • 4 metres quadrats per alumne a cada aula.
  • Hi haurà un circuit del qual no es podrà sortir per desplaçar-se dintre del centre.
  • Totes les aules i espais tindran les finestres obertes sempre, tancant les persianes en acabar l’activitat, però deixant les fulles de les finestres obertes.
  • Les tutories individualitzades es faran a les aules pròpies de cada grup, no a despatxos ni a d’altres instal·lacions del centre.

F. Material per als alumnes

  • Cada alumne porta el seu propi material.
  • No es podrà distribuir material en paper.

G. Horaris d’obertura a alumnes i visitants

Totes les activitats organitzades que es realitzin amb alumnes, així com les visites concertades prèviament amb famílies o altres persones, només es podran realitzar entre les 9:00 i les 13:00 hores.

H. Mesures d’higiene i desinfecció

  • Els alumnes han de mantenir la distància de seguretat entre ells en tot moment i, especialment, a les aules i en els moments d’espera abans d’entrar al centre.
  • A l’entrada hi haurà dispensadors de solució hidroalcohòlica i tots els alumnes i docents hauran de desinfectar-se amb aquesta solució.
  • L’ús de mascaretes:
    • Indicada per a docents i PAS
    • Indicada per a alumnes també.
  • Neteja d’espais:
    • Mínim d’una neteja i desinfecció completa al final de la jornada.
    • Garantir la neteja i desinfecció durant el dia en els espais que ho requereixin, especialment en aquells de màxima concurrència.
    • Utilitzar detergents d’ús habitual en l’àmbit domèstic, que s’hauran d’aplicar en la concentració i condicions d’ús que indiqui l’etiqueta de cada producte (veure recomanacions específiques i acordar-ho amb l’empresa de neteja).
    • Caldrà garantir especialment la desinfecció del material com a mínim 1 vegada al dia i caldrà intensificar la neteja i desinfecció en:
      • Interruptors i timbres (aparell electrònic)
      • Manetes i poms de portes, finestres, armaris i arxivadors.
      • Baranes i passamans, d’escales i ascensors
      • Taules i cadires
      • Ordinadors, sobretot teclats i ratolins
      • Lavabos i aixetes

I. Comunicacions d’aquestes mesures

Caldrà informar abans de l’inici de la fase 2:

  • Docents (reunió de claustre)
  • Personal PAS i de neteja (email, telèfon o reunió inicial)
  • Alumnes (comunicat)
  • Famílies (comunicat)

J. Devolució de llibres prestats per la BiblioTerra.

Els alumnes que hagin de retornar llibres en prestats per la BiblioTerra abans del període de confinament, els hauran de retornar tot concertant hora de lliurament amb consergeria a través del telèfon del centre. Nosaltres procedirem a la posterior desinfecció dels exemplars retornats abans de tornar-los a incorporar als seus prestatges.