25a Setmana de la Ciència

Del 14 al 29 de novembre se celebrarà a Catalunya la 25a Setmana de la Ciència. La 25a Setmana de la Ciència es centra en el COVID però també en altres temes centrals d’idèntica rellevància, com són, d’una banda, l’Any Internacional de la Sanitat Vegetal de la UNESCO, i de l’altra, el centenari del naixement de diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement.

Al departament de Ciències de l’Institut Terra Roja hem fet les següents activitats:

– A 1r d’ESO els alumnes han fet murals sobre diferents científics i científiques (Isaac Asimov, Rosalind Franklin, Eduard Fontserè i Riba…) que han estat exposats al hall de l’institut.

– A 2n d’ESO hem fet una activitat centrada en la Sanitat Vegetal. S’han vist una sèrie de vídeos relacionats amb el tema i els alumnes han recopilat informació que ha servit per donar a conèixer aquesta problemàtica i per obrir un debat molt interessant.

– A 3r i 4rt d’ESO Els alumnes de han treballat la temàtica de la sanitat ambiental relacionant l’expansió de les malalties infeccioses amb la destrucció d’hàbitats naturals per part dels humans per obtenir beneficis econòmics i el tràfic il.legal d’espècies exòtiques.

– A 1r de BAT l’alumnat de ha inaugurat una revista virtual en la qual anirem penjant els treballs que es realitzen sobre els temes tractats a classe.

Us deixem l’enllaç a la web i us animem a que la visiteu un cop al mes per veure els diferents treballs:

Per veure les imatges cliqueu aquí