Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

Aquesta diada fou fundada l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. Des del nostre institut hem volgut educar als alumnes en aquesta direcció. Com a resultat d’això, els propis alumnes s’han implicat en la realització de diferents activitats que vam dur a terme el dia assenyalat.

Aquestes activitats van ser, entre altres, guarnir l’arbre símbol del nostre institut ( l’olivera) amb missatges de pau. També es va dibuixar un arbre dels desitjos on tots els alumnes acompanyats pels professors de Valors van dipositar el seu missatge. Com a cloenda de l’acte, es va dur a terme la lectura de diferents textos on apareix el tema de la pau. Alumnes representants dels diferents nivells educatius del centre van ser els protagonistes del moment. Després de la lectura, tots ells van fer volar uns globus blancs de làtex biodegradables ( per respectar el medi ambient ).

No hi ha camí per a la pau, la pau és el camí. Gandhi

Aquí teniu totes les imatges.

Coordinació de Diades