Visita de la científica del Projecte Hypatia: Dra. Neus Sabaté

Divendres 3 de novembre l’INS Terra Alta, com a preludi del “Mes de la Ciència”, hem gaudit de la visita d’una gran dona de ciència, la Dra. Neus Sabaté i Vizcarra. La Neus Sabaté és una científica i física catalana, especialitzada en microelectrònica, amb una dilatada i exitosa carrera professional com a investigadora. Excepcionalment va accedir a honrar-nos amb una visita per explicar-nos els seus invents sostenibles, premiats en diverses ocasions, i sobretot per parlar-nos del Projecte Hypatia en el que ella ha participat.

L’alumnat de 2n i 4t d’ESO i els de Batxillerat que han assistit a les tres respectives xerrades han sortit encantats. També les alumnes de l’Optativa de 4t d’ESO “ITA Ràdio” han pogut entrevistar-la i podem concloure que l’INS Terra Alta ha viscut un dels seus moments més memorables. Ha estat un honor haver pogut presentar un referent exemplar i inspirador com ella. Amb paraules del professor Albert Guiu (vegeu “Dedicatòria del professor Albert Guiu”): “Gràcies, Neus Sabaté, per ser [aquest divendres] la nostra Hypatia”.