Una idea que surt d’una altra idea

Recentment l’escriptor Juan Carlos Borrego Pérez ha publicat l’obra “Personatges llegendaris de les Terres de l’Ebre”. L’autor explica en el pròleg que aquesta obra la va inspirar un treball fet per alumnes del nostre institut. El treball es va impulsar des de l’àrea de llengua catalana per la professora Àngels Castellà en el marc del concurs “el gust per la lectura” i va fer que alumnes de 1r ESO féssin una recerca sobre personatges fantàstics de la nostra terra. Així doncs, el treball dels alumnes va arribar a les mans de l’autor i tal com ell mateix afirma: “Normalment som els adults els que esperonem els joves. Però en aquest cas ha estat al revés: uns joves m’han esperonat, i el seu treball ha estat la llavor d’un altre”.

Borrego és autor de moltes obres de senderisme i muntanyisme, principalment situades al Penedès i a les Terres de l’Ebre. Aquesta darrera publicació té format de guia i pretén fer conèixer les Terres de l’Ebre a través dels seus personatges mitològics: serenes, sirenes, gambusins, fardatxos..

Mites que ens porten a triscar pels seus escenaris de vida, no tant fantasiosos com ells, però de segur fantàstics i interessants per passar un bon matí caminant pel Port, la serra de Montsià, el riu Sènia, la Picossa o Pàndols

1. Josep Gironès

Una obra que té en compte les particularitats del territori i la de les persones que l’habiten.