Orientació Acadèmica i Professional 4t d’ESO 22-23

Al llarg de tot el curs, l’alumnat de 4t d’ESO ha participat al projecte d’Orientació Acadèmica i Professional de final d’etapa, coordinat pel Departament d’Orientació Educativa de l’institut.

El projecte ha constat de diverses activitats: sessions grupals, assessorament i orientació individual i visita als cicles formatius del centre.

També, com a novetat, s’ha organitzat la 1a Roda de les Professions, durant la qual professionals de diversos àmbits i sectors han realitzat xerrades a l’alumnat per tal d’acostar-los el món laboral, resoldre dubtes, explicar les seves trajectòries professionals i encoratjar-los a seguir formant-se. Aquestes xerrades es van obrir a la participació de pares i mares de l’alumnat de 4t d’ESO per tal d’implicar a les famílies en aquest projecte. La valoració d’aquesta activitat ha estat molt positiva, ja que les xerrades han estat molt enriquidores i motivadores per a l’alumnat. Els professionals que ens han visitat han estat:

– Maite Garde, arquitecta tècnica de la Central Nuclear d’Ascó i mare d’una alumna de 4t d’ESO

– Ma Jesús Riba, mosso d’esquadra de la comissaria de Gandesa

– Carlos Cervera, llicenciat en ADE i gerent de l’empresa de turisme actiu Matarranya Aventura

– Sergi Baijet, guia de muntanya i gerent de l’empresa de turisme actiu Les Roques Natura

– Lycenia Curtido, administrativa Celler Herència Altés.

Des del Departament d’Orientació Educativa encoratgem a les famílies a participar més a les properes edicions de la Roda de les Professions, perquè considerem que són una part fonamental en el procés de tria i en la continuïtat formativa dels seus fills i filles.