Els dijous anem a la biblioteca

L’alumnat nouvingut de l’Aula d’Acollida té una cita cada dijous a la biblioteca de Gandesa, un espai que compta amb molt bones instal·lacions i gran quantitat de material de lectura i altres recursos.

A banda de proposar una lectura amb dificultat progressiva, enriquint i millorant la seva comprensió lectora i coneixement de la llengua catalana, la idea principal d’aquesta iniciativa pretén que l’alumnat pugui adquirir l’hàbit i el gust per llegir així com per l’ús d’aquest espai públic.

A més d’estimular la imaginació, la lectura com a hàbit ajuda a desenvolupar el llenguatge i millorar la capacitat de comprensió. Afavoreix el desenvolupament cognitiu, la memòria, la concentració i la creativitat, entre d’altres.

D’aquesta manera, hem començat per inscriure tot l’alumnat a la xarxa de biblioteques de Catalunya per poder fer ús autònomament d’aquesta eina i traure llibres i altres recursos pel seu compte. A partir d’aquest punt, cadascú fa la recerca d’un llibre que sigui del seu gust, nivell i interès, per tal d’associar la idea de llegir amb un acte positiu per gaudir i, a continuació, incrementar el nivell al seu ritme.

«Les biblioteques estan plenes d’idees, tal vegada és la més perillosa i poderosa de les armes» (Sarah J. Maas).