Amics i amigues de la carta: Trobada a Ripoll

El text que us presentem a continuació és la carta que van escriure alguns alumnes de Ripoll per concloure les activitats de la Trobada que hem dut a terme els dies 10, 11 i 12 de juny l’alumnat de 1r d’ESO de l’INS Terra Alta i de l’INS Abat Oliba de Ripoll. Hi trobareu un resum sincer i emotiu d’una experiència molt enriquidora per a tots.

Ripoll, 12 de juny del 2019

Estimats amics i amigues de la Terra Alta,

Aquesta és l’última carta. L’última carta d’aquest curs. Al llarg d’aquest any hem viscut la il·lusió de conèixer, a través del traç de la seva lletra, d’allò que ens explicaven, nens i nenes que no havíem vist mai, però que de mica en mica, carta rere carta, ens anàvem fent pròxims, nostres. Hem viscut les seves vivències, sentiments, pensaments. Hem viscut l’emoció de l’espera. Hem conegut artistes de la paraula i del dibuix que han fet, de les cartes, regals per a qui les rebien.

I aquests tres dies, per fi, el nom i la inicial han tingut cara, i riure, i mirada, i una manera de parlar, i un poble per explicar.

El dilluns, dia 10 de juny, va ser un dels dies més esperats per nosaltres, els alumnes, ja que seria el dia en què per primer cop tindríem contacte amb els nois i noies amb els quals ens havíem estat enviant cartes durant un llarg període.

Al arribar a Sant Pau, la majoria de nosaltres estàvem bastant nerviosos per conèixer el nostre company o companya de carta. Vàrem fer dues rotllanes: els de la Terra Alta, un cercle, i nosaltres, un altre al seu voltant. En la darrera carta ens vam dir els uns als altres una dada específica perquè el nostre company ens pogués reconèixer, vam anar donant voltes fins que ens vam trobar amb la nostra parella. Al trobar-la vàrem xerrar una estona i després vàrem tornar a fer les dues rotllanes. Ens van donar un dau i depèn del número que tocava havíem de donar voltes de diverses formes. També sonava una música i si parava havíem de parlar amb la persona que teníem davant. Això ens va servir per conèixer a més gent a part del nostre company de cartes.

Després d’això, ja coneixent-nos una mica més ens vam posar a dinar, vàrem tenir una estona d’esbarjo i després ens vam dividir en grups per realitzar unes altres activitats molt divertides, i després vàrem berenar una peça de fruita.

En conclusió, va ser un dia bastant divertit i una experiència per repetir.

Ahir, malgrat l’horrorós dia enfosquit pels núvols, ens ho vam passar molt i molt bé. Tots plegats, jugant amb equips, intentant guanyar amb totes les nostres forces.

Per cert, vam trobar molt encertat que al no haver anat a fer la ruta, ens expliquessin si més no per on haurien trepitjat amb els nostres peus.

Després de dinar vam fer un kahoot, en el qual les preguntes estaven relacionades amb el Ripollès i la Terra Alta. Va ser la millor part del dia perquè se’ns veia cridant que l’havíem encertat o enfadats perquè ens havien passat per davant.

Finalment, vam tenir una actuació dels Randellaires, els quals ens van cantar una sèrie de cançons molt entretingudes i divertides.

Creiem que els professors es mereixen un agraïment per tot l’esforç que van fer perquè, tot i els impediments de la pluja, vam poder gaudir igualment tots plegats d’un fantàstic dia.

El nostre dia d’avui ha començat a l’institut elaborant un record per cada un dels nostres amics de carta. Tot seguit, ens han explicat com seria l’últim dia de la nostra trobada. Hem continuat tot xino-xano cap al monestir, on ens hem trobat. Una vegada allà, hem començat la gimcana per ensenyar-vos els racons més bonics i apreciats pels ripollesos.

Al arribar aquí, a l’institut, ja sentíem la flaire de l’arròs que ens ha amarat els pulmons i els paladars, ja teníem ganes de clavar forquilla al plat!!

L’experiència que ens emportem és tan rica que la tindrem present per sempre més.

Ara vindrà l’estiu, les vacances, i farem els plans que havíem explicat en l’última carta i, de ben segur, d’altres d’imprevistos i de feliços, com el moment que també vau narrar en una carta, com els moments que hem viscut, junts, aquests tres dies.

Ens tornarem a trobar a la tornada, al setembre, amb altres sorpreses que faran que treballem plegats, i amb la nostra vinguda, a final de curs, a la vostra comarca, la Terra Alta.

Una abraçada que sentiu endins fins aleshores,

Els vostres amics i amigues de carta de l’Institut Abat Oliba

A l’enllaç següent podeu veure totes les imatges de la trobada: https://photos.app.goo.gl/94xdzqyHYMkw3dyf7