Activitats del Departament de Català (Sortides al teatre)

Com tots els cursos, des del Departament de Llengua catalana i literatura, hem ofert a l’alumnat de tots els cursos la possibilitat d’assistir a representacions teatrals de qualitat per complementar el currículum de la matèria.

Al mes d’octubre, els dies 23 i 26, vam anar a veure ROMEU I JULIETA al teatre Poliorama (Barcelona) , amb els cursos de 3r i 4t. L’alumnat de 4t havia llegit una adaptació de l’obra de manera prèvia, per la qual cosa van aprofundir en la comprensió d’aquest clàssic de W. Shakespeare que manté la vigència malgrat el pas del temps.

Al novembre, l’alumnat de 2n de batxillerat, va assistir a una representació singular al Teatre Lliure de Gràcia: EL DIA QUE VAM MATAR ELS LLOPS. Es tractava d’una coproducció entre l’Institut del Teatre i el Teatre Lliure, en què els graduats de l’Institut del Teatre tenen l’oportunitat de col·laborar amb professionals per dur a escena el seu treball. En aquesta ocasió el text girava al voltant d’alguns contes de Mercè Rodoreda. En col·laboració amb el Departament de Ciències vam complementar la sortida amb una visita al Cosmocaixa.

També al novembre, els alumnes de 2n van assistir a Reus a la representació de l’obra D’ONQUION protagonitzada per Toni Albà. I el mateix més de novembre, els alumnes de 1r d’ESO, van anar a Tarragona a veure TIRANT LO BLANC després d’haver llegit una adaptació d’aquest clàssic de la literatura catalana.

El passat mes d’abril, l’alumnat de 1r de batxillerat va poder veure un dels èxits de la temporada al Teatre Nacional de Catalunya: ELS CRIMINALS de Ferdinand Bruckner. Una obra crítica amb l’arbitrarietat judicial que va deixar els alumnes ben intrigats.

Des del Departament de català, en fem una valoració molt positiva d’aquest tipus d’activitats que són, sens dubte, una oportunitat obrir la mirada a la literatura i la cultura contemporània.