25N Per l’eliminació de la violència de gènere

Dilluns 25 de Novembre, en el marc de les accions que a nivell general s’han anat desenvolupament per la conscienciació envers el respecte i la igualtat dona-home i contra qualsevol tipus de violència contra les dones, a l’Institut hem celebrat un acte amb performance teatral, música i lectura del manifest contra la violència.

L’actuació teatral ha consistit en una videocreació interpretativa on s’han fet paleses les situacions quotidianes on la dona queda sotmesa al patriarcat i a una subtil acceptació d’aquesta realitat que dificulta el normal desenvolupament de la necessària perspectiva de gènere. L’obra, impactant, utilitza recursos visuals i àudios que retraten amb cruesa els missatges masclistes però que deixa la porta oberta a la reflexió i a la “revolta” contra aquesta situació injusta. L’escenogràfia va anar a càrrec dels alumnes de l’optativa de 4t de dibuix artístic

Per altra part, la Presidenta del Consell Comarcal, Sra. Neus Sanromà, la Consellera d’Igualtat i el director del centre van presentar l’acte per fer èmfasi en la urgència d’intervenir davant de les anomalies de conducta masclista posant de manifest el compromís al respecte des de les institucions de govern i des dels centres educatius.

L’acte va contenir actuacions musicals dun nivell molt alt per part de les alumnes de 4t, Martina, Ainoa i Esther.