Joves,científics i ètica

El nostre institut participa en el projecte “Joves, científics i ètica”, que  La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i la Obra Social “la Caixa” coorganitzen, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya,

L’objectiu del projecte és estimular la capacitat crítica dels alumnes i promoure la seva implicació en els debats ètics que avui dia es plantegen al voltant de temes d’actualitat vinculats a la descoberta científica i les seves implicacions socials, com el canvi climàtic, la biomedicina, la nannotecnologia, la robòtica i tants altres

El projecte consisteix en que joves estudiants de 3r d’ESO debatin i coneguin els aspectes ètics que comporta la recerca científica i estableixin les seves pròpies conclusions, amb el suport de científics especialitzats en cada temàtica i d’experts en ètica.

El passat 29 de novembre es va fer la trobada final al Cosmocaixa.  En aquesta trobada es farà la lectura de conclusions a les que han arribat els alumnes, i assistir a la conferència “Dissenyant l’assistent perfecte: Robòtica, ètica i literatura”, conferència a càrrec de la Dra. Carme Torras, doctora en informàtica i professora d’investigació a l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC-UPC). La conferència serà presentada per la Sra. Laura Rubio, directora de Comunicació de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.