PROGRAMACIÓN microPYTHON a 3r d’ESO

Dintre de la dotzena edició de la Jornada Programa, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educatives, organitzada pel Departament d’Educació en col·laboració amb Citilab, el nostre Institut presenta la ponència

Programació microPython a 3r d’ESO amb D1 mini ESP8266

Que relata com, al llarg dels darrers dos anys, els professors del nostre centre Jose Toro i Jordi Orts, juntament amb els dos alumnes de màster de la UPC Borja Díaz i Àlex Pérez, han experimentat amb les darreres dues promocions d’alumnes de 3r d’ESO programant amb micropython dispositius físics D1 mini (i enguany virtuals adaptant-nos al confinament per Coronavirus) amb força èxit. Els alumnes fan un projecte final (telègraf o estació meteorològica) integrant els sis mòduls hardware (D1 mini, polsador, brunzidor, display OLED, sensor temperatura i humitat, set leds RGB). Properament alliberarem tota la documentació per a què altres centres se n’aprofitin.

La Jornada de programació i robòtica educatives es duu a terme, des de la seva primera edició, emmarcada dins del Dia Internacional d’Internet, el Dia Internacional de l’Scratch i, darrerament, la Europe Code Week.