Optatives 2n d’ESO Curs 2023-2024

A continuació trobareu les descripcions de les diferents optatives que ofereix el centre a 2n d’ESO. Es tracta d’optatives que tenen una durada de 2h setmanals. Francès i teatre són de caràcter anual. En cas de no triar-les, s’haurà de fer revista, club de lectura i matemàtiques digitals, que aniran canviant cada trimestre.

FRANCÈS (anual)

Des d’una vessant comunicativa ens endinsem en l’aprenentatge de la llengua. Mantindrem el contacte constant amb el francès a través de textos de diferents tipus: diàlegs, textos descriptius, instructius, explicatius, poemes i cançons. Començarem a treballar aspectes de vocabulari, gramàtica i conjugació. Redactarem petits textos i representarem petites escenes. Realitzarem petites tasques finals on l’alumnat podrà posar en funcionament tot allò après: preparar un cartell sobre ecologia; presentar la pròpia família, etc.

L’alumnat que esculli aquesta opció es compromet a fer francès durant tota l’ESO.

TEATRE  (anual)

El teatre és un art, una disciplina, una matèria, una professió, una experiència… que té molts beneficis. De fet, molts docents pensem que hauria de formar part del currículum de primària i secundària, igual que música i plàstica. Hi ha centres d’ensenyament a Catalunya que així ho fan, i el nostre a partir d’ara us ho ofereix.

A través del teatre podem treballar moltes coses, i per això aquesta optativa és un projecte interdisciplinari per definició: llengua i literatura, creativitat, música, treball en equip i responsabilitat, plàstica, comunicació oral i habilitats comunicatives en general, competència social i personal, ensenyament inclusiu i atenció a la diversitat…

En aquesta optativa estudiarem teatre, els elements essencials del teatre, com és i com funciona; però sobretot FAREM teatre. Cadascú en la vessant que més li interessi i li agradi: actuar dalt l’escenari, fer decorats i utillatge, dissenyar efectes de llum i so, cantar i ballar, escriure el guió, dirigir… I també, esclar, mirarem teatre i farem alguna sortida al teatre. L’objectiu és, al llarg del curs, treballar aquests diversos aspectes i muntar un apoteòsic espectacle que representarem a final de curs.

CLUB DE LECTURA

T’agrada llegir? T’agrada llegir, però no trobes temps per fer-ho? Doncs, aquesta és la teva optativa! Moments de lectura en silenci, moments de lectura compartida, intercanvi d’opinions, … Però, a més, farem visites a la biblioteca per anar a buscar noves lectures i  rebre recomanacions, enregistrament de contes per compartir amb les escoles, i fins i tot lectura a les escoles o al casal de la gent gran.

En aquesta optativa gaudiràs de la lectura individual i conjunta i compartida.

REVISTA

L’optativa de la revista té com a objectiu principal l’elaboració de la revista digital del nostre institut. Els i les alumnes es convertiran en periodistes i redactors i amb la coordinació del professorat responsable, seran els encarregats de proposar entrevistes, entreteniments, reportatges, notícies d’actualitat, … I, a més, es farà el seguiment de les activitats que es desenvolupin dins i fora del centre. L’edició de la revista es complementa amb el manteniment de l’instagram.

MATEMÀTIQUES DIGITALS

Aprendre a utilitzar els següents recursos digitals:

El Geogebra (programa lliure de geometria dinàmica) per representar conceptes i coneixements matemàtiques del bloc de Geometria.

El Microsoft Excel per saber utilitzar el full de càlcul en la realització de càlculs repetitius i formulació, a la representació de gràfics estadístics i a la realització de simuladors de probabilitat.