Optatives 1r ESO Curs 2023-2024

A continuació trobareu les descripcions de les diferents optatives que ofereix el centre a 1r d’ESO. Es tracta d’optatives trimestrals que tenen una durada de 2h setmanals. Per tant, es faran 3 optatives durant tot el curs.

FRANCÈS

Tindrem un primer contacte amb el francès. A través de poemes, jocs i cançons descobrirem nous sons i nous significats. Aquesta matèria, de dues hores setmanals, és un tastet perquè l’alumnat descobreixi si vols seguir endinsant-se en el francès en els cursos següents.

HABILITATS SOCIALS I RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

Els alumnes que realitzin aquesta optativa aprendran a gestionar les seves emocions, resolució de conflictes, dinàmiques de grup, a treballar en equip..  i tot amb models positius com exemples.

Al finalitzar el curs trimestral, realitzaran una producció que compartiran amb la resta de companys de nivell.

Els continguts a treballar seran:

• Habilitats socials (empatia, assertivitat..)
  • Protocol quan hi ha un conflicte (anar al tutor…)
  • Dinàmiques de grup
  • Mediació
  • Coeducació i el seu llenguatge
TÈCNIQUES D’ESTUDI

L’èxit en els estudis és la combinació d’uns bons hàbits, una bona comprensió i una bona tècnica d’estudi.

Els alumnes aprendran a tenir un bon espai on estudiar, a planificar-se, organitzar-se i a utilitzar els apunts, els llibres de text i els continguts digitals de manera que el temps invertit en estudiar els sigui profitós i els coneixements quedin consolidats i tot, amb l’ajuda de les noves tecnologies.

REVISTA

L’Optativa Revista té com a objectiu principal l’elaboració d’una revista digital per publicar a la pàgina web del nostre institut. L’alumnat ha d’esciure una notícia per parelles o en equip. Seran periodistes i redactors/es, amb la coordinació del professorat responsable, qui serà l’encarregat de proposar entrevistes, entreteniments, reportatges, notícies d’actualitat, etc. A més, farà el seguiment de les activitats que es desenvolupin dins i fora del centre.

L’alumnat crearà individualment el seu avatar a partir de diferents aplicacions d’internet. També, com novetat es farà un vídeo sobre el tema seleccionat per redactar la notícia. A partir d’aplicacions d’edició de vídeos i l’edició de la revista es farà al sites.

Es proposa una visita a una editorial per veure in situ com es realitza l’edició digital d’una revista. L’alumnat avaluarà l’optativa i farà noves propostes pel trimestre vinent.

Totes les activitats estaran dirigides al desenvolupament de la competència digital. Per tant, sempre es treballarà amb els ordinadors portàtils. Fet que suposa saber analitzar i interpretar la informació que s’obté al web per després redactar la pròpia notícia. I finalment, l’adquisició de la competència digital suposarà saber transformar la informació en coneixement.

MATEMÀTIQUES DIGITALS

Aprendre a utilitzar els següents recursos digitals:

El Geogebra (programa lliure de geometria dinàmica) per representar conceptes i coneixements matemàtiques del bloc de Geometria.

El Microsoft Excel per saber utilitzar el full de càlcul en la realització de càlculs repetitius i formulació, a la representació de gràfics estadístics i a la realització de simuladors de probabilitat.

CLUB DE LECTURA

T’agrada llegir? T’agrada llegir, però no trobes temps per fer-ho? Doncs, aquesta és la teva optativa! Moments de lectura en silenci, moments de lectura compartida, intercanvi d’opinions, … Però, a més, farem visites a la biblioteca per anar a buscar noves lectures i  rebre recomanacions. En aquesta optativa gaudirem de la lectura i d’un oasi de pau dins la intensitat de les classes del dia.