Grau superior de desenvolupament de productes en fusteria i moble

(disseny de mobiliari)

Per a què et formem?
Com ens organitzem?
I després què?
Adreces interessants
Horaris dels cicles formatius

* La col·locació dels alumnes en aquest cicle formatiu, un cop acabades les pràctiques, és del 100%.

Per a què et formem?

COMPETÈNCIES PROFESSIONALS

Aquest cicle formatiu està dissenyat amb la intenció de preparar professionals qualificats per desenvolupar qualsevol tipus de projecte d’elements de fusta i moble. Això vol dirque aquest tècnic serà capaç de desenvolupar projectes de fabricació i d’elaborar projectes d’instal·lació de productes de fusteria i moble, assegurant la seva viabilitat en funció dels recursos disponibles, supervisant la realització dels prototipus necessaris i gestionant l’aprovisionament de materials, fent alhora un seguiment de la qualitat exigida als productes. Té una clara orientació cap a la mitjana i gran empresa, la qual necessita dotar-se d’una oficina tècnica de professionals qualificats per desenvolupar els productes que s’hi produeixin. Els estudis d’aquest cicle no estan orientats a formar personal preparat per treballar en un taller, sinó tècnics que desenvolupin la seva tasca en una oficina tècnica dotada amb taules de dibuix i equipament informàtic per desenvolupar tècnicament i gràficament totes les fases de l’elaboració i construcció d’un projecte de fusta i moble.

Com ens organitzem?

Els crèdits a desenvolupar seran els següents:

Crèdit 1: definició de producte en fusteria i moble.
Crèdit 2: desenvolupament de producte en fusteria i moble.
Crèdit 3: construcció i anàlisi de prototips de fusteria i moble.
Crèdit 4: projectes d’instal·lació de fusteria i moble.
Crèdit 5: gestió de compres en indústries de la fusta i el moble.
Crèdit 6: gestió de la qualitat en indústries de la fusta i el moble.
Crèdit 7: administració, gestió i comercialització en la petita empresa.
Crèdit 8: processos en indústries de la fusta.
Crèdit 9: relacions en l’àmbit de treball.
Crèdit 10: formació i orientació laboral.
Crèdit 11: formació en centres de treball.
Crèdit 12: síntesi.

I després què?

Sortides laborals

Oficines tècniques d’ empreses relaciondes amb el món de la fusta.
Empreses de disseny en general.
Sector de la promoció del moble.
Sector comercial d’ empreses amb activitats de la fusta.

Sortides acadèmiques

Els títols de tècnic superior de formació professional faculten per a l’accés als ensenyaments universitaris de Grau. Els alumnes amb un títol de tècnic superior en formació professional tenen l’opció de presentar-se a la fase específica de les proves per millorar la nota d’admissió als ensenyaments universitaris. El contingut dels temaris dels exercicis d’aquesta prova específica és l’establert pel currículum de les matèries de modalitat de 2n de batxillerat.

Per ordenar les corresponents sol·licituds, s’estableix un accés preferent mitjançant l’adscripció de cada títol a les branques de coneixement en què s’estructuren els ensenyaments universitaris oficials de grau. Aquest títol està adscrit a la branca de coneixement d’Enginyeria i Arquitectura.

Adscripció de matèries de modalitat de batxillerat a les branques de coneixement d’Enginyeria i Arquitectura:

(Cliqueu sobre cada matèria per accedir als seus continguts)

Matèries de modalitat de batxillerat
Dibuix tècnic
Disseny